lördag 31 oktober 2009

Födelsedag

Idag fyller jag 20 år! Hipp Hurra :) Blev väckt på sängen imorse av mamma, Albin och Lars med sång och presenter. Nej, de körde inte ända ner till Lund för att gratta mig! Jag är hemma och firar i helgen.

Efter frukost åkte jag med mamma till Maxi och handlade till kvällens middag och morgondagens tårtkalas. Vi har också hunnit med att hälsa på mormor en sväng, hjälpa henne att frosta av frysen och äta hembakad paj. När vi gått gick hon till kyrkan för att tända ett ljus för morfar. Jag tänker lite extra på honom idag. Inte bara för att det är min 20-års dag och att jag gärna hade velat att han skulle varit med oss idag, utan för att det förutom min födelsedag också är Alla Helgons dag och vi bör skänka alla våra bortgångna nära och kära en tanke. Folk brukar skojja lite med mig om det ibland. Oj, är du född på Alla Helgona ditt lilla spöke!


Just nu är det fyllt ståhej i köket. Det hackas, bakas, steks och kokas. Samtidigt plingar det ememmalåt på dörren av små barn som stoppar toapapper i brevlådan om de inte får något gott i sin påse. Ikväll ska vi dricka vin och äta fondue med oxfilé och massa grönsaker. Till det har vi bakad potatis och goda såser och som avslutning en tobleronegryta och färsk frukt. Det är ju inte varje dag man fyller 20 år!

Ska inte fira mer än med familjen ikväll, och det är nog så mysigt när man knappt är hemma längre. Fest och invigning av att jag nu får handla på systemet får ske en annan helg. Imorgon kommer mina vänner och äter bullar, kakor och tårta så det blir upp i tid och baka och stöka. Men sånt tycker ju jag bara är kul!


Tusen tack för allt fint jag har fått och alla gratulationer och telefonsamtal under dagen. Nu är det bäst jag flyttar på mig och min dator så vi kan duka bordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar