onsdag 28 oktober 2009

En lokal kändis

Förra veckan kom en vilt främmande kvinna fram till mig på gatan och undrade om jag tyckte det var okej att överdriva när man skriver en jobbansökan. Jag svarade med ett nej och menade att inte ska skriva något man inte kan stå för om arbetsgivaren frågar under intervjun. Kvinnan i fråga visade sig vara reporter. Hon knäppte en bild och idag är jag med i Lunds lokaltidning! Bilden är inte riktigt till min fördel, allvarligt talat ser jag ut som 50-plus.. Men hur som helst, jag är iallafall i tidningen :)

En annan schysst grej är att jag fixade alla tentorna och fick VG i Omvårdnads-kursen. En bra, lite för tidig födelsedagspresent. Nu kan jag hämta tenorna med gott samvete och fira i helgen utan att behöva bekymra mig om att komplettera någonting.

Strax ska jag iväg till skolan för att än en gång försöka förstå mig på funktionerna i vår fantastiska kropp. Intressant? Ja visst! Men suck... jag vill också ha höstlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar