lördag 10 oktober 2009

Matlådor är min nya kärlek!

Bläddrade nyss genom mina bilder i kameran och kom på att jag helt och hållet glömt bort att skriva några rader på flera dagar! Hur en kamera kan få mig att tänka på bloggen? Jo, där fanns nämligen bilder på en variant av mammas makaronipudding som jag gjorde i måndags och som jag stolt tänkte lägga ut bilder på. Istället för idealmakaroner, bacon och purjolök använde jag dinkelmakaroner, rökt kalkon och spenat och testade en äggstanning med kesella. Inte som mammas, men minst lika god och man ska ju faktiskt variera sig. En stor form blev det så efter måndagens middag har jag tre stora matlådor i frysen. Perfekt! Rester är helt klart någon som är underskattat, något jag kommit underfund med under mina månader som student.

Annars då? I veckan har vi haft världens roligaste uppkörning i KTC där Alma och Emeli fock spela Åke 87 som låg inne för hosta och behövde hjälp med tandborstning och rakning och stackars Tobias fick agera Allan 50+ som behövde bäcken och underlivstvätt. Behöver jag säga att det är svårt att inte skratta? "Hej Åke, jag heter Sara och är sjuksköterska här. idag ska vi sköta din munhygien, går det bra?" Och läraren står fullt seriöst bredvid och bedömer oss. Om ett gott skratt förlänger livet kommer jag leva länge!

I tisdags var vi ett gäng på vin- och tapasbaren alldeles runt min husknut och sippade vin, en tradition som vi för vidare från gymnasiet då vi brukade träffas på Dahlberg's i Helsingborg om onsdagskvällarna. Nästa tisdag blir det något annat trevligt ställe här i Lund. Ett kul inslag i vardagen, man kan ju som sagt inte sitta hemma och plugga varje kväll!

Nu ska jag snart kila ner på torget och handla lite grönt innan jag möter Sara nere på stationen. Vi ska gå en sväng på stan, göra oss snygga här hos mig och äta en bit mat någonstans innan det bär av till Staffan för födelsedagsfest. Ska bli kul, länge sen jag partajjade loss ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar