söndag 21 mars 2010

Gula tider

Dagarna bara flyger förbi och påsken närmar sig med storsteg! I rabatten utanför dörren växer snödroppar och vintergäck, och i affäerna börjar kycklingar och fina ägg ploppa upp vilket innebär VÅRKÄNSLOR :D

I helgen har jag fyllt frysen med saffransgula påskbullar. Receptet är eget hitte-på och mamma var snäll och lånade mig några av hennes söta muffinsformar.
Också kanske jag ska tillägga att det blev rätt så gott också. Bullarna är fyllda med mandelmassa och i degen har jag knådat in torkad frukt, nötter och rivet apelsinskal.




Igår var jag i stallet och plaskade med Vicke i skogen under eftermiddagen och på kvällen kom Ellinor hem till mig. Vi såg på Fucking Åmål för trettioelfte gången i rad och drack te, poppade popcorn och åt glass.
Idag står bara praktiska saker på schemat, så som plugg, mer plugg och en sväng till ICA Kvantum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar