lördag 6 mars 2010

Helg igen

Efter en lugn fredagseftermiddag hemma i Helsingborg med en sväng till IKEA och en mustig köttgryta till kvällsmat är jag nu tillbaka i Lund igen.


Ikväll ska en hel drös av trevligt folk hem till Ida och laga tacos och hålla tummarna för sina favoriter i andra chansen. Mitt bidrag till kvällen (förutom några burkar majs) är en after eight kladdis som precis har satts i kylen för att gotta till sig tills det är dags att ge sig av. En liiiten bit trillade visst av när jag försökte lossa formen, som gjord för provsmakning. Kalasgott!! Kanske inte så konstigt eftersom inspirationen kommer från Jennies härliga blogg med samma namn.



På IKEA tar jag nästan alltid en sväng kring fyndhörnan. Ibland kan där finnas en och annan dyrgrip att lägga beslag på. Igår fick jag två halvdjupa tallrikar som gjorda för läckra pastarätter och en fin soppskål med mig hem.



Jag hittade en praktisk stor kryddburk för förvaring av alla mindre kryddburkar och en 4-pack av tomma kryddburkar som man kan fylla på själv. Så trist och opraktiskt att ha dom där påsarna man köper!



En äggdelare har också äntligen fått plats i min kökslåda!
(Egentligen åkte jag till IKEA endast för att köpa fyra stora glas att ha är jag gör smoothies men självklart var dessa slut. Och jag har en tendens att på just IKEA plocka på mig en massa smått och nödvändigt. Men det kan jag ju hålla lite hemligt..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar