onsdag 17 mars 2010

Vilken pudding

Efter en tidig morgon, händelserika dagar på praktiken och en skön joggingtur i stadsparkens gegga bjöd jag mig själv på en maffig efterrätt ikväll.


Jag lyckades få till en pudding i ungen med brödtärningar, banan i skivor och hackad mörk choklad. Ser inte så märkvärdigt ut (och kanske inte så trevligt heller) men gott blev det. Tror ni mig inte så prova själv vetja! Gick himla smidigt att göra och ingredienserna är sådana man oftast har liggandes hemma.
Kanske inget man bjuder svärföräldrarna på direkt, men nog så gott när man vill unna sig något lite extra till kvällsfikat eller mysa till det för sig själv en (onsdags)kväll.

Jag skivade en banan, skar två små vetebullar i kuber och hackade en 35g-kaka av Lindt´s 70% choklad. Detta blandade jag ihop i en smord form och hällde över ett ägg som vispats tillsammans med 1 dl mjölk och en nypa strösocker. På toppen strödde jag över lite fint rättvisemärkt råsocker innan hela härligheten åkte in längst ner i ugnen på 175 grader i en halvtimme.
En klick vispgrädde (eller varför inte vaniljglass?) och en kopp te till gör susen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar