måndag 22 mars 2010

Helgen varar in på måndagen

Mycket bakande och recept här på sista tiden. Men var bara lugna. Snart blir det sluttjatat om massa gott för frysen börjar bli full efter alla mina underbara verk och då är det äta rester några dagar som gäller.
Idag har jag dock stekt en hel kyckling i ugnen som jag kryddade med citron och dragonkvistar. En riktigt saftig linssallad fick bli tillbehör. Den kan vi ha till det grillade i sommar, mamma! Supergod :)



Okej, okej! Jag vet att det blir tjatigt med recept dag efter dag för alla er som inte har förstått att det här med matlagning är KUL! Slänger iallafall in en bild så ni kan se hur gott det ser ut. Och skulle ni nu absolut vilja prova så får ni väl fråga snällt hur man gör :)


Idag har jag varit ledig och eftersom jag röjde undan ganska mycket skolarbete igår kväll kunde jag gå på stan och titta lite idag. Tog en sväng på förmiddagen och köpte den här fina lådan som jag spanat in!

Gick hit och köpte lunch och tog med mig hem. Passade också på att köpa en ny sort av Gränna Knäcke. Dessa med smak av bl a ramslök och gräslök var goda. Kan tänka mig att de passar
utmärkt till påskmaten!


Mätt och belåten gick jag ut en runda till för att leta present till Emeli som har födelsedagsmiddag nästa vecka. Inte det lättaste, men jag tror jag har fått tag i något som passar. Vad kan jag ju inte skriva här eftersom hon avslöjat att hon kikar in då och då!

1 kommentar: