söndag 21 mars 2010

Tuna bake!

Jag vet, jag vet. Tonfisk räknas egentligen inte in i mitt äta-mer-fisk-löfte. Hade det gjort det hade det inte varit något utmaning direkt.. Men att efter snart ett år som student ha provat otaliga kombinationer av tonfisk och pasta har jag nu hittat en segerkandidat. Så gott att jag bara måste dela med mig. Allt annat vore ju egotrippat!


Koka 3 dl makaroner och 300 g majs. Gör en bechamelsås 6 dl mjölk. Riv i lite valfri ost i såsen (jag använde parmesan för den andra var visst alldeles möglig..) Blanda två avrunna burkar tonfisk och 1 dl hackade soltorkade tomater i såsen och salta och peppra tills det smakar bra.
Blanda ihop makaroner, majs och sås och häll i en form. Blanda 1 dl riven ost (återigen parmesan här!) med ströbröd och strö över för att få en krispig och god yta. Grädda hela härligheten på 200 grader i 25 minuter. Grönsallad och oliver är gott till!



Så ja, alla ni där ute som tänker leva på tonfisk och makaroner fram till torsdag då csn återigen kommer in på kontot.. Testa detta vettja! Ni kommer inte bli besvikna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar