torsdag 17 februari 2011

en sommar på sjukhus?

I veckan ringde jag som jag gjort så många gånger innan till mag-tarmavdelningen i Helsingborg för att kolla så blodproverna jag lämnar regelbundet är som de ska. Proverna var jättebra som vanligt (peppar, peppar, ta i trä!). Jag passade på att vara lite fräck och frågade hur de hade det med personal till sommaren. Efter den här terminen har jag ett år kvar av min sjuksköterskeutbildning vilket innebär att jag kan söka jobb och arbeta som undersköterska. Idag har jag ringt runt efter referenser och på måndag ska jag till Helsingborgs lasarett på arbetjsintervju. Ibland lönar det sig att utnyttja sina kontakter!

Går inte det vägen så skickar jag iväg ett mejl till BB här i Malmö som också behöver undersköterskor och som gärna vill ha oss studenter som precis har varit där. Tisdagens pass var lärorikt. Bland annat fick jag ge min allra första vaccination.
Det är nästan ofattbart hur liten en människa kan vara! Och hur högt de kan skrika i proportion till sin storlek.. I helgen blir det ett morgonpass till, samt en kvällstur. Ser redan fram emot det!

Snart blir det ett skrovmål lasagne och veckans avsnitt av Sveriges Mästerkock som jag helt glömde bort att se hos Jonas igår. Fast han fixade en jättegod pastasallad och sen såg vi film, drack te och provade nya Marabou Mango. Så med andra ord gjorde det inte så mycket att jag får se det i efterhand. Nu ska lägga mig och vila en stund innan maten så jag orkar med en natt på förlossningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar