lördag 26 februari 2011

rixgaloppen 2011 - en motsvarighet till travet

Igår fick jag ett mejl från morbror Lasse som så länge jag kan minnas har spelat på hästar. Tillsammans ska han och jag bli delägare i en galopphäst och samtidigt också i ett stall som tävlar mot sex andra i Sverige. Jag är inte världsbäst på galopphästar men tillsammans ska jag och morbror nog kunna välja ut ett bra stall som förhoppningsvis kan sälja sin häst till ett bra pris när säsongen är slut för i år. Spännande, eller hur?!

Igår hade jag och Jonas en lugn hemmakväll hos mig. Köpte en stor meny med 30 bitar sushi och misosoppa och åt tills det nästan sprutade sushiris ur öronen. Idag ska vi på Pre-Polen Party hemma hos Vicky och Patrik (Jonas ska åka med några vänner till Polen i påsk) äta polska soppan Zurek och dricka öl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar