tisdag 8 februari 2011

tenta-vänta på stan

I väntan på att timmen igår skulle bli slagen för att få lov hämta ut min tenta gick jag på stan för att fördriva tiden. Jag blev tre nya tesorter rikare och fick även en kopp take away kaffe på köpet i ett av tehusen. Till mig själv köpte jag också ett sött armband från Marmalaid med berlocker som kan knäppas på och av lite efter humör. Kanske inte det bästa att handla för csn-pengar men just nu råder det inte torka på kontot och skulle det göra det de sista dagarna innan nästa omgång ramlar in får det väl bli mycket havregröt en dag eller två havregröt istället för något storslaget fin-kok. För ibland måste man göra sig själv lite glad, så är det bara!


Ännu gladare än för nya armbandet och de goda teerna blev jag minsann när det visade sig att jag blev godkänd på tentan med god marginal. Nu i efterhand irriterar jag min nästan lite för mycket på att jag bara var ynka ett och ett halvt poäng ifrån ett VG på hela kursen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar