torsdag 30 september 2010

Efter lunchen med mamma igår hade jag ett par timmar att ta kål på innan Linnea skulle dyka upp. Gick lite på stan och tittade i en tillfällig butik nere vid stationen. Måndag till onsdag denna veckan hade två tjejer som har en butik i Trelleborg hyrt en tom lokal och sålde sina kläder lite billigare eftersom de köpt på sig lite för mycket inför av höstens kollektioner.

Tyckte att jag varit så duktig på tentan att jag belönade mig med en blus och en stor gosig sjal. Blusen handbroderad i Indien och sjalen ett konstverk av hantverkare i Frankrike. Skoj att veta varifrån kläderna kommer ifrån och vad som gör de speciella. Också är det roligt med lite udda kläder som är unikt gjorda. Inget annat plagg är det andra likt, precis som fingeravtryck, snöflingor och människor.


Belöningsshopping av nya kläder är kanske inte vad csn ska var till egentligen. Men nu kom ju faktiskt lönen från sommarjobbandet för bara ett par dagar sen så jag får väl se mina nya pärlor i garderoben som tack för alla de gubbar jag hjälpt med medicinen på morgonen och alla de förvirrade tanter jag suttit med på sängkanten vid läggdags och pratat till ro.

1 kommentar:

  1. De där sista du har skrivet, att prata di gamle till ro. Bevara det när du kommer till din framtida arbetsplatser, det är mycket värt. kram Lena

    SvaraRadera