söndag 26 september 2010

kryssmeny och musselkok

Klockan är knappt sovdags och det är redan becksvart. Och idag fick jag en massa bruna löv i korgen när jag cyklade i blåsten. Hösten är här min vänner, hösten är här..

Sitter här med en kopp te och avslutar en trevlig helg med tentaplugg. Inte jättekul med alla dessa oddskvoter och konfidensintervall, men skam den som ger sig!
I fredags var jag med familjen på Le Cardinal i Helsingborg och firade Albins 18-års dag. Bättre sent än aldrig var det verkligen som gällde här! Vi får väl skylla på att inga restauranger var öppna på nyårsdagen som ju är den riktigt födelsedagen.
Det mumsades utifrån kryssmenyn som är precis vad det låter som. Man kryssar helt enkelt i sina matval på en lista med diverse kött, grönsaker, potatis och såser också får var och en sin alldeles unika tallrik. Himla smart!

Igår vankades det också god mat. Jag och Jonas kokte blåmusslor och drack vin. Inte alls tokigt det heller. Faktiskt till och med snäppet godare än de vi åt i skärgården i somras!

Imorse sovs det förbi både frukost och lunch, och nu sitter jag som sagt här och undrar om jag någonsin kommer bli så trött att jag kan somna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar