fredag 10 september 2010

Hej, Adjö och Farväl

Ikväll har Ellinor och Jimmy bokat bord på restaurang för att säga hej då. På söndag flyttar dom till Kanada. Det kännslite märkligt att bara tänka tanken. Det är ju för tusan på andra sidan jorden!
Jag minns när Ellinor ringde i vintras och jag stod mitt på stortorget i Malmö i blåsig snöstorm och fick höra att det minsann var något stort på gång. Då kändes det ganska så avlägset, men nu är den stora dagen snart kommen.
Samtidigt som jag tycker det är tråkigt att två av mina bästa, finaste och mysigaste vänner ska flytta så långt bort ifrån mig så är jag otroligt glad för deras skull. Det gäller att ta chansen när den kommer och att passa på medan man fortfarande kan. Och vilket äventyr det kommer bli! Här hemma kommer det kännas lite tomt även om vi inte sedan jag flyttade ner till Lund umgåtts sådär mycket som vi gjorde ett tag.

Men vetskapen om att att de fanns och kuckelurade uppe i Helsingborg och att man när man minst anar det kunde få ett sms om att "vi är party! är du? Kom :)" har ändå gjort att det inte känts alldeles hopplöst. Svårare blir det att åka över Atlanten varje gång Ellinor-och-Jimmy saknaden blir för stor. Jag ska försöka överleva fram tills jul då de kommer hem till Sverige och hälsar på. Också får jag se till att spara ihop pengar till en flygbiljett. Jag har själv aldrig varit i Kanada och nu har jag ju verkligen en anledning till att åka över :)

1 kommentar:

  1. Vad söt du är :) Du får vara med på våra impulspartyn via Skype :)

    SvaraRadera