tisdag 14 september 2010

intensivt schema skapar spindelnät i köket

Mycket nytt i skolan varje dag, och inte är det särskilt spännande heller. Kvantitativa metoder, forskningsdesign och statistik är inte riktigt min kopp av te. Om man bara kunde koppla in ett usb eller något också plopp! så förstod man allting utan en massa komplicerad litteratur..

Och annars då? Tja.. Jag har gått med i Malmö studentkör, sagt upp min lägenhet här i Lund (ja, ni läste rätt!), ska på visning på ett studentboende i Västra Hamnen på fredag. Imorgon efter skolan åker jag till pappa för att sova över och höra allt om Italien-resan, titta på bilder och kanske dricka något gott vin de fyndade på någon vingård där nere? På torsdag ska jag tillbaka till Lund och gå promenad med Jonas (Linneas kursare från lördagsnatten) och om det finns tid kanske ta en öl och ha musikquiz med de gamla vanliga rävarna lite senare på kvällen. Fullt upp med andra ord :)


Dåligt med kökspyssel har det blivit på senaste tiden. Fast jag har dock inte hört några klagomål från morbror Lasse än som jag vet brukar vara flitig med att titta in här ;) Både kockar och äter gör jag klart fortfarande, men kanske inte i samma spännande utsträckning som förut. Har dels ätit ute några kvällar, frysen är full av fina matlådor som jag tar med till skolan vilket inte kräver så avancerad kvällsmat när jag kommer hem och skåpen är fulla av basvaror som kombineras ihop till jag vet inte vad. Det gäller ju att tömma lite om det nu blir flytt inom snar framtid!

Idag blev spaghettin alldeles gul av pastasåsen som förutom krossade tomater, tonfisk och ärtor innehöll en kryddblandning som egentligen är till för paella och som vi hittade i ett spansk snabbköp när vi var där på semester! Som sagt, jag vet inte alltid vad det blir. Men smakar bra det gör det, precis som vanligt!
Dålig kvalitet på bilden, men jag var hungrig och maten var varm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar