torsdag 9 september 2010

Skolan kommer först..

Har varit så upptagen av skolan nu såhär andra veckan att jag helt glömt bort att det kanske skulle vara trevligt att skriva några rader. Utgången i lördags var rolig, även om vi hamnade på ett helt annat ställe än planerat. På Smålands nation av alla ställen dansade vi natten lång till tre killar som spelade techno!

Annars har den gångna veckan bestått av föreläsningar, läkarbesök och en spontan middagsbjudning hemma hos mamma för att säga hej då till morbror Palle och kusin Emma som åker till Thailand igen efter en sommar i Sverige.

Idag har jag varit fri från skolan. Fikade med Sara på tyska bageriet och caféet Das Backhaus i Helsingborg. Ganska nyöppnat ställe som har baguetter med olika sorters pålägg, minipizzor, kringlor och andra tyska bakverk som munkar, pajer och rejäla bitar ostkaka.



Här säljs även bröd och bullar av alla de slag att ta med hem. Inredningen är mysig, också bakas och knådas det alldeles intill kassan och inte bakom några mystiska, stängda dörrar. Jag har nog aldrig sett en så stor bröddeg förut!

Efter fikan gick jag hem en sväng när jag ändå var i stan. Hämtade mina regnkläder, öppnade post och blev bjuden på grönsakssoppa. Inte så dumt!
Imorgon är det skola igen, sen en lunch med Jessica då vi ska spåna på idéer till litteraturstudien vi ska skriva ihop. På kvällen blir det avskedsmiddag för Ellinor och Jimmy som flyttar till Kanada på söndag. Ja, ni läste rätt. Kanada!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar