lördag 4 september 2010

En grymt trevlig fredagskväll

En härlig start på helgen, eller kanske en skön avslutning efter första veckan med allvar. Jag, Linnea, Fabian och Christopher var på Zen igår kväll, ett populärt sushiställe alldeles runt min husknut i Lund som har god mat till rimliga priser. Vi åt Goma (tångsallad med någon slags sesamdressing), sushi och yakuniku (strimlad, marinerad oxfilé).

Vi avrundade med efterrätt på restaurang Gräddhyllan nere i stan. Gigantiska bitar kladdkaka och kaffe med fria mängder på påtår . Ett ställe som visade sig vara precis så mysigt och perfekt för att sitta och bara snacka som jag många gånger tänkt då jag gått min väg hem från stationen. Det blev många goda skratt och jag tyckte att tiden bara flög iväg. Att bara träffa vänner och gå ut och äta kvällsmat istället för att sitta hemma själv, om så bara en efterrätt en stund på kvällen, är någon som man egentligen borde göra oftare!

Idag ska jag pyssla lite med tvätt och cykla och handla. Ska nog ut i solskenet (nu skiner den iallafall!) och ta mig en jogg också för att kompensera den där gudomliga kakan med all grädde ;)
Ikväll blir det förfest hos Linnea innan vi går ut och dansar någonstans i Lund. Kanske blir det Sydskånskas nation och förhoppningsvis är den charmiga killen som jag pratade med i veckan där. Han ville bjuda på kaffe och läsk, undrade vad jag ska plugga i höst och hoppades att vi skulle ses där fler gånger framöver. Det gör vi säkert sa jag. Oscar hette han nog.. Eller, var det Gustav?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar