fredag 17 september 2010

snart Malmöbo?

Lägenheterna jag tittade på idag var fina. Den ena är stor och rymlig och man kan nästan se skolbyggnaden från fönstret. Den andra har ett mysigt sovloft och ligger granne med Turning Torso i Västra Hamnen. Lite saftigare hyror än den jag har nu, men å andra sidan är det hyresfritt på sommaren.

Efter visningarna tyckte jag lite synd om mig själv och min eländiga förkylning i blåsten. Satte min på Waynes Coffe en stund i en mysig soffa och unnade min en stor kopp varm choklad. Det är ju faktiskt fredag!
När jag fått upp värmen lite igen gick jag en sväng på stan. Var inom systemet och hittade mitt favorit vin, hamnade på HM (välj 3, betala för 2) och köpte frukt på torget innan jag åkte tillbaka till Lund igen.
Jag vet inte hur många år jag har varit på jakt efter en randig tröja som sitter som den ska. Idag ska det iallfall klick! En varm stickad kofta kan behövas när de snart snart börjar snålapå värmen i föreläsningssalarna, också en svart tröja till ikväll på köpet. Perfa!

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig klar. Ikväll ska jag till Vildanden och laga hemmagjora hamburgare med Jonas och några vänner. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar