torsdag 16 april 2009

Back to normal

Nu börjar bloggen uppdateras igen vilket måste vara ett tecken på att jag är på bättringsvägen. Förut stupade jag i sängen så fort jag fick chansen men nu känns det inte lika hängigt längre. Denna natten har jag lyckats sova igenom utan att vakna av magont och jag var faktiskt sugen på frukost när klockan väl ringde. Skönt!
Igår var Tashas kompis (pojkvän?!) Jack här och lekte med ponnierna, hoppade på studsmattan och åt fiskpinnar. Han är nog en av de sötaste små pojkarna jag har sett med underbart leende och bruna gulliga ögon och långa mörka ögonfransar. Jag förstår om Tasha är lite kär! Jag var alldeles till sig, inte nog med Tasha, hon hade ju en storasyster att leka med också!
Innan Jack kom var Charley iväg på sin gymnastik. Hon har "påskläger" två timmar på förmiddagen hela denna veckan. Jag och Tasha stannade hemma och tittade på Mamma Mia. När filmen var slut och eftertexten började rulla gick hon plötsligt fram till TV:n , tryckte huvudet mot skärmen och satte armarna högst upp precis som om hon försökte omringa något. Jag fattade inte riktigt vad hon gjorde men satt och tittade istället för att fråga. Efter ett tag sa hon plötsligt: "Var tar den vägen? Hur kan den gå genom mina händer?" Hon kund einte förstå var texten tog vägen när den rullade förbi och hur den kunde fortsätta rulla trots att hon höll sina händer som stopp. Jag kunde inte förklara det på någon annat sätt än magi..

Idag ska gamla nannyn Jenny ut med flickorna så det är städdag för min del. Först ska jag upp och se till att de får i sig lite frukost innan de ger sig av. Och packa en gympaväska till Charley!

1 kommentar:

  1. Aaaargh, jag tappade bort din adress haha men smartsom jag är kom jag på den igen haha :) Låter som om du trivs som en annan! :D TIPPTOPP! :D

    SvaraRadera