lördag 18 april 2009

Helgmorgon

Sista helgen på påsklovet är här. Att dessa två veckorna skulle gå så fort trodde jag aldrig! Men så har vi haft en massa skoj också och det sägs att tiden har en tendens att rinna iväg som bara den då..
Denna helgen befinner sig flickorna på sleepover hos kompis resp. farmor och Michael och Sarah är bjudna på bröllop. Så förutom att ta in och mata hundarna och ta hand om två katter med diabetes (Anna gillar inte sprutor) har jag en lugn och ledig helg att se fram emot. Skönt! Jag har inga direkta planer mer än att ta dagarna som de kommer, kanske cykla en runda till Dyce och ta en joggingrunda med Sarah. Lite städning och byte av lakan nere hos mig och laga något gott till kvällsmat nu när jag har köket för mig själv ska jag nog också hinna med.

I det här inlägget vill jag passa på att hälsa till min kära mormor hemma i Sverige som har lärt sig hur datorn och Internet fungerar och troget följer sitt barnbarns vardag på andra sidan Nordsjön. Jag saknar dig mormor, och morfar också såklart, och kommer och hälsar på när jag kommer hem i sommar! Mamma hälsar med jämna mellanrum och det är skönt att höra att ni mår bra. Jag tycker du är duktig som läser, hur många 81-åringar är det egentligen som följer bloggar?

Nu ska jag slänga på mig några sköna kläder och gå ut och få en lektion i hur man ger katter insulin. Som mamma sa, det kan vara bra träning inför utbildningen i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar