lördag 4 april 2009

Gott!! Är det här en typisk svensk kaka?

Precis som jag misstänkte var det ingen idé för mig att oroa mig om huruvida min kladdkaka blev lyckad eller inte. Den är redan uppäten, flickorna delade den sista biten till frukost imorse. Vi kanske till och med ska baka en ny ikväll om de är på bak- och kakhumör. Det är de nästan alltid, de små gottegrisarna!

Jag är ledig idag också eftersom deras gamla nanny (och goda vän till familjen) Jenny har tagit flickorna på äventyr idag. Precis som igår är jag alltså ledig idag men ska ändå spendera kvällen i huset och se efter flickorna och få de i säng. Jag erbjöd mig att göra det och vi brukar ha både roliga och mysigt när jag "babysitter". Födelsedag är det ju bara en gång om året och Michael ser det nog lite som en liten present från mig. Han tackade för att jag ställde upp med det och "made his birthday special". (Han syftade nog lite på kakan också..) Igår var de ute och åt kinesiskt med Rosie och Phil för att fira födelsedagen i lugn och ro. Idag är det middag med farmor och farfar på schemat.

I morse var jag och Sarah ute på ännu en joggingtur. Jag kan tänka mig att vi såg ut som helan och halvan och är inte förvånad över att folk tittade lite extra när vi sprang förbi. När vi möttes för att ge oss iväg upptäckte vi nämligen att vi båda matchade varandra från topp till tå med illrosa, självlysande jacka respektive t-shirt från nikes vårkollektion på överkroppen, svarta trekvartsbyxor nedtill och vita joggingskor och strumpor. Som det kan bli! Mycket springande denna veckan kan man tycka, men det känns faktiskt skönt i benen och all träning kompenserats med pizza, födelsedagskaka och goda glas vin så det går jämnt ut i slutändan.

Nu ska jag gå och fixa med min tvätt, sånt jag får passa på att göra då och då när jag har lediga dagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar