lördag 25 april 2009

Lördagslyx

Jag har haft fullt upp hela veckan och har helt och hållet glömt bort att blogga! Men nu är här frid och fröjd. Flickorna är hos farmor och tidigt i morse tog Michael och Sarah flyget till London. Ja, det är denna helgen det är dags. Marathonet går av stapeln imorgon! Ska ha teven på och se om jag kan se en skymt av henne i folkmassorna. Rapporterna från TV blir det närmsta jag kommer 26.2 miles (4.2 mil) löpning den här gången. Någon gång ska jag minsann springa ett marathon men den här helgen nöjer jag mig med att se alla de andra stackarna lida. Jag blir kvar här hemma själv i lugn och ro och ser efter, katt, hundar och hästar.

Precis som jag hoppades på lovar meterologerna solsken under min lediga helg. Jag har nyss bakat och sitter just på altanen och myser (ja, jag har köpt solkräm nu!). Ska sitta här och steka mig ett tag till innan jag beger mig ner till stallet igen och pysslar med pållarna. Ikväll är det Britains got talent på TV och jag ska försöka mig på att laga Sheperd's pie och göra något gott till efterrätt. LÄnge leve lediga helger!


Lunch i solen med nybakta scones, en kopp te och en bok. Kan knappast bli bättre! (Jag vet, syltburkarna är jättesöta! Tjuvade dom från hotellfrukosten när familjen var här.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar