tisdag 14 april 2009

Påsk, familjebesök och spyor

Nu är påskhelgen över och sakta med säkert börjar min mage uppföra som vanligt igen. Som jag tidigare nämnt landade familjen på flygplatsen här i torsdags. I fredags var vi ute och åt och natten till lördag sprang Tobias, Albin och mamma mellan toaletten och sängen med vad som verkade som matförgiftning. Lördags natt var det min tur att må pyton och bekanta mig med toan. Igår åkte de hem och verkade lyckligtvis nog känna sig bättre allihopa. Jag däremot spenderade största delen av gårdagen i sängen för att bli av med skiten. Matförgiftning eller kräksjuka, vad det än var är det väl typiskt att det ska drabba oss just när de är här och hälsar på?
Men men, man kan inte ha tur med allt! Huvudsaken var att vi fick träffas och vi hann med en hel den mellan alla våra toabesök. De fyra dagarna de var här flög förbi och nu är de som sagt hemma i Sverige igen och tillbaka till skola och jobb.

Som sagt mår jag bättre idag och har jobbat som vanligt. Vi har varit inne hela dagen för typiskt nog är det mulet och grått om man jämför med gårdagens solsken och värme. Jag låg i min säng och kunde känna solstrålarna genom mina gardiner och höra flickorna leka utanför och ville inget annat än att gå ut! Gulliga som de var knackade de på med världens finaste bukett påskliljor (alla lite knäckta och i olika längder, precis som det ska vara) från trädgården och frågade när jag skulle bli bättre. Små barnkramar, buketten och blomdoften den förde med sig gjorde tydligen susen och förhoppningsvis är jag återställd inom de närmsta dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar