onsdag 1 april 2009

Sommar och sol!

Nej, det här är inget aprilskämt trots att man får luras hur mycket man vill idag. De senaste dagarna har vi haft milt väder med solsken och temperaturer upp mot 18 plusgrader! Har sommaren kommit till Skottland eller är det bara en kombination av typiskt skotskt väder och växthuseffekt? Hur som helst, härligt är det! Hoppas det har kommit för att stanna och inte visar sig vara regn och blåst om några dagar igen. man vet aldrig med vädret här.

Det hade varit underbart om det höll sig. Om en dryg vecka landar mina kära på flygplatsen i Dyce och fint väder hade varit ett stort plus. Det ska bli så roligt att träffa de, kan knappt vänta!

Förra veckan fick jag mitt hår klippt. Idag är det flickornas tur. Dags för mig att äta lunch nu innan Tasha kommer hem. Förhoppningsvis är hon på humör för att göra läxan innan det är dags att köra tillbaka till skolan och hämta Charley för att sen köra direkt till frisören. Puh, busy day! Förhoppningsvis får jag stanna hemma och laga kvällsmat. Det är lugnast så. Jag har dock haft en skön morgon! Fixade hästarna i morse och tänkte ge mig ut på en cykeltur när Sarah knackade på och frågade om jag var sugen på en joggingrunda. Ändrade planer med andra ord, men sällskap i det härliga vädret är aldrig fel!

1 kommentar:

  1. Samma hos mig, solen skiner som aldrig förr och det är så varmt att jag börjar undra om jag missat några månader :) Bara hoppas att det håller i sig och inte börjar att regna allt för mycket! Hoppas du njute av livet där uppe :D

    SvaraRadera