tisdag 7 april 2009

Påsklov

Jodå, visst blev det en ny kladdkaka i lördagskväll. Och imorse åkte den tomma plastburken där den förvarades in i diskmaskinen igen. Vilka små kakmonster!

Här i Skottland har vårterminen precis avslutats och nu väntar ett dryga två veckors långt påsklov innan det är dags att påbörja sommarterminen. Jag hade väntat mig att detta skulle bli två kämpiga veckor med de båda flickorna hemma hela dagarna istället för halva. Men ack så fel jag hade! De är så otroligt glada nu när det är lov och vi har så roligt här hemma bara vi tre. (vi har roligt annars också, men det är stor skillnad på deras humör!) Jag vet knappt vad vi har gjort med dagarna flyger fram! När vädret tillåter leker vi i trädgården, cyklar, rider ponnierna och när vi är trötta på utelivet ritar vi teckningar till påskharen, läser böcker och ser på tv. Idag har vi bakat cupcakes och varit i stan och ätit lunch och shoppat nya skoluniformer. Tasha är ursöt i sin blazer, är lite förargad att jag inte är här i oktober när hon börjar använda sin vinteruniform.

Imorgon kommer Charley's nya heelys (skor med hjul) på posten så det får väl bli att öva ute på gårdsplanen. På torsdag är det ponnyträning på ett ställe jag aldrig varit på förut och som ligger en timme härifrån med lastbilen. Med andra ord, en massa kul väntar och dessa dagarna kommer gå minst lika fort som början av veckan gjort. Hur bra som helst, för på torsdag kväll kommer familjen hit och hämtar mig för tre dagars ledighet :)





Två flitiga bagerskor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar