lördag 25 april 2009

Tea-time




Nej, jag ska inte lägga upp bilder på mina skapelser från köket varje dag och min blogg ska inte förvandlas till en av alla dessa mat- och receptbloggar som finns därute. Det finns redan tillräckligt många bra sådana! Jag tyckte bara min tallrik såg så fin ut där den stod på bordet att jag var tvungen att ta en bild innan jag började äta. Och för övrigt blev min sheperd's pie jättegod och efter "seconds" (som det heter här när man tar en omgång till) är jag både mätt, stolt och belåten! Michael tror att mamma kommer vara nöjd när jag kommer hem med tanke på all matlagning jag har vant mig vid. Det tror jag med, för trots att jag inte var helt vilsen i köket innan jag kom hit har jag utvecklat mina talanger en del. Vissa veckor sköter jag i princip all matlagning vilket är nyttig träning inför livet i egen studentlägenhet :)

Nu ska jag smälta maten lite innan de är dags för tv-tittande och efterrätt. Lite får man ju festa till det nu när det är helg! Ska prova göra "påskgodis för vuxna" som jag hittade i ett gammalt nummer av allt om mat. Någon slags variant på äggtoddy med konjak och en bit mörk choklad. Låter det gott? Har ingen aning om jag gillar det men det är alltid kul att prova!
Bilder på efterrätten slipper ni, om det inte blir gudomligt gott förstås!





Dagens kvällsmat



Hundarna blev glada ikväll när de fick agera Sarah och Michael. Två tredjedelar återstod när jag var klar och två hundar ska väl också få känna att det är helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar