lördag 18 april 2009

Lata lördag

Varför blir man trött av att göra ingenting? Ju längre man ligger på soffan, desto svårare är det att ta sig upp igen. Helkonstigt!
Idag har varit en sån där där då jag har gjort lite allt möjligt, men ändå inte haft något speciellt för mig. Jag cyklade en runda i förmiddags, fixade lunch, låg och tittade på Top model och strök lite tvätt. Har också passat på att tvätta mina lakan för att försäkra mig om att sjuk-bacillen nu är helt och hållet borta!

Och på tal om sjukor så var det jätteroligt att ge katterna sprutor! Jag kände mig som en riktig doktor och katträddare när jag mätte upp insulin i injektionssprutor och tog tag i nackskinn för att hitta ett bra ställe för nålen. Misty, den ena av de två, verkade veta vad det var hon väntade på och stod snällt vid matskålen och jamade när jag kom. Först när hon fått sprutan och jag kliade henne i nacken där nålen gått in började hon äta sin mat. Klok katt! För insulin tas väl i samband med måltider?
Hur som helst, när katterna var klara och jag hade tagit en dusch var det dags att fixa middag till mig själv. Och kolla in vilken fest det blev! Beef tenderlion (heter det så i Sverige?) med svampcreme på toppen inbakad i smördeg och en fin liten blomma på toppen. Supersmarriga! Till min fina köttbit, som nästan såg ut som ett bakverk i ugnen, blev det massa kokta grönsaker och skysås. Det är skönt att inte alltid behöva stå och laga kycklingbitar och fiskpinnar till två små barn.
Mätt och belåten låg jag sen på soffan och mös med katten och hundarna, läste lite och tittade på Brittan's got talent. Där en en tant som sjunger opera detta året, kanske en Paul Pott i repris?


Beef Wellington, som den fina lilla saken kallas, får fin färg i ugnen.


Resultatet blev något av det godaste jag ätit på länge! Det här får göras om när det kommer fler lediga dagar.


Mys på soffan med husdjuren. Jag kommer sakna mina små "knävarmare" och deras blöta nosar mot min när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar