söndag 19 april 2009

Tipp topp!


Gårdagens trista, gråa moln var bortblåsta i morse och idag har varit en sån där härlig vårdag då man bara vill vara ute och njuta av solen och värmen. Och ute har jag varit, i princip hela dagen! Jag bestämde mig för att ta en cykeltur och ta vara på solskenet när det väl är här. Jag packade lunch och satte mig i gräset nere vid floden och åt tonfisksallad. Efteråt slumrade jag till i solen och låg där ett bra tag innan jag tog en lång omväg hem.
Sista biten fick jag lift av Sarah som kom körandes på vägen efter att ha hämtat flickorna hos farmor. Eftermiddagen spenderade vi i trädgården. Gräset klipptes, vi övade på kullerbyttor och hjulningar och trädgårdsmöblerna åkte ut ur förrådet så att jag och Charley kunde sitta i solen och läsa. Jag har fortfarande inte tagit mig tid att köpa någon solskäm så efter all vistelse i vårsolen är jag lite röd i ansiktet. Men vad gör det, det har varit en alldeles utmärkt dag!

Hoppas på bra väder imorgon också så att vi kan åka till någon park och leka sista dagen innan det är dags för skola. På eftermiddagen kommer kompisar över på ponnyridning och förmodligen kvällsmat. Det blir nog en bra avslutning på påsklovet!

3 kommentarer:

  1. Hej Siri!
    Hoppas att du har det bra darborta!:) For det har vi har i Singapore! Vi kikar in har lite da och da, see ya when u get home!:)
    PUSS

    SvaraRadera
  2. hej hej hej hej hej hej hej hej hej!
    och du, sa jag hej?

    komsiii komsiiii vet du att sandra är gravid, har jag sagt det? :D och ja så är det med det! jag vill att du kommer hem för jag vill leka med siriiiiiiiiiiiii !

    SvaraRadera
  3. hej siri-piri! Nu har aven jag hittat din blogg så att jag också kan läsa om hur det är att vara nanny i skottland- vilket ska bli very excitning! så keep up the good work och spotta inte på barnen. kram!!

    SvaraRadera