måndag 1 februari 2010

dans som avkoppling?

I julas tipsade doktorn mig om att gå på yoga som en slags anti-stress terapi. Jag har provat det där förut utan att riktigt förstå mig på vitsen med det hela. Men som man har läst sig sen barnsben, man ska lyssna på fabror doktorn så jag gav det hela en chans. Många säger ju faktiskt att de blir både starka, avslappnade och rörliga av denna träningsform.

I lördags spenderade jag nästan en timme åt solhälsningar, andningstekniker och underliga krigarpositioner. Avslappnande och kraftfullt skulle det vara. Jag fick mest kramp och blev yr av för mycket blod i huvudet. Stel var jag dagen efter också! Nej, det där är ingenting för mig. Borde kanske testa pilates istället?

Hur som helst, yoga kan slänga sig i väggen! Jag har hittat min sorts anti-stress-träningsform, nämligen afrodans! Jätteroligt, energifyllt och frisläppande. Dansande, skakande och hoppande till musik med bongotrummor i en lite halvmörk sal. Så otroligt härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar