torsdag 11 februari 2010

räkgegga!

Idag blev det en ganska sen lunch bestående av grillad kyckling och curry-smaksatt couscous med russin och aprikoser. Gott! Ibland överträffar jag mig själv med mina matlådor.
När det vankades tid för kvällsmat var jag inte sådär superhungrig som jag brukar vara. Jag ville ändå hålla lite på mitt nyårslöfte och testa något nytt och gott med någon havs-kreatur. Eftersom jag hade en halv påse räkor kvar från förra veckan rörde jag ihop en het mango- och räkröra, kokade ägg och plockade fram goda knäckebröd.

Blanda skalade räkor, bitar av avokado och mango och finhackad chilifrukt med creme fraiche. Skvätt över limesaft och något stänk från tabascoflaskan.

Och voíla, ett lite lättare kvällsmål.




Jag har en liten hemlig last för goda och annorlunda knäckebröd. Gränna-knäcke gör fina varianter i många olika smaker. Dessa är tydligen en nyhet, men om inte jag minns fel hade vi dom på julbordet för två år sedan.


Men nyhet eller inte, försvinnande goda är dom iallafall. Och ser man till vad som står skrivet på påsen gör det ju inget om man vill ta ett extra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar