onsdag 3 februari 2010

Snön vräker ner, tide-li-pom..

... bara mer och mer, tide-li-pom.. Så sjunger Nalle Puh när det snöar i sjumilaskogen. Det har mamma berättat för mig.

Ledig onsdag och ingen klocka som ringer halv sex. Härligt!
Jag har precis kokat risgrynsgröt och gjort saftsås. Nej, jag har inte fått dille och tror att det är jul igen men i den här snön kan man ju inte undgå att få lite jul- och vinterkänslor.

När ska det egentligen sluta?! Jag vill snart kunna cykla till affären igen, sitta på uteserveringar i vårsolen och slippa långkalsongerna var eviga dag!

1 kommentar:

  1. fast du har aldrig fattat vilken mat man ska äta när :) glögg på sommaren och jordgubbar på vintern? eller hur var det nu? :D

    jag åkte inte till malmö idag det verkade läskigt!

    PUSSE

    SvaraRadera