måndag 8 februari 2010

tillbakablick

Satt nyss och tittade igenom mina bilder från au-pair tiden i Skottland med hopp om att bli lite sömnig (ska upp 04.45 imorgon, yaay!). Hittade en rolig film som jag bara måste dela med mig. Kanske svårt att se det roliga i det hela när man inte varit där själv, men det här är en av våra typiska myskvällar då föräldrarna var iväg på annat håll.
Tv-tittande, ätande och lek i vardagsrummet tills långt förbi sängdags. En treåring som är så övertrött att hon gråter men vägrar att gå och lägga sig. En sjuårig stora syster som bara väntar på att lillasyster ska somna så att hon och jag kan ha lite egen-tid, läsa sagor och leka med dom där sakerna som bara stora barnen får.

Charley, stäng av den där kameran nu. Där på knappen. Vilken knapp? Va? Vilken, vilken?
Gråt och gnäll från en utmattad lillasyster..
Sara, vilken knapp? Va? Haha, jag filmar din rumpa nu! Och jag kan bara skratta och älska hennes skotska uttal av Sara. S-ee-ra!



Insåg att jag saknar härliga Anna också..



..och Amanda, och allt vi hittade på tillsammans. Vare sig det var biobesök, fester eller bara arbete på gården så blev det så mycket roligare när vi gjorde det ihop.


Och visst saknar jag flickorna också emellanåt. Även om de inte alltid var så underbara som när vi lekte farmor, mamma och bebis.

3 kommentarer:

  1. sv: Vad roligt att du tyckte om den!
    Nej, vi fick lära oss att göra den på hemkunskapen i 8:an! haha

    SvaraRadera
  2. Haha jaa det hade vi!! Tyvärr fick vi lämna tillbaka våra till skolan..
    Sådana här saker tycker jag är jätteroligt! Världen är ganska liten ändå!

    Har kikat igenom dina recept, ser väldigt gott ut!

    SvaraRadera
  3. Haha, den där filmen var ju riktigt rolig

    SvaraRadera