onsdag 3 februari 2010

vit fisk i ugnen - lätt som en plätt!

Jag fortsätter med mitt nyårslöfte, och veckans fiskrecepts kommer denna gången från kryddburken. Här finns fina bilder på hur det ska se ut när det är färdiglagat. Systemkamera ska det vara för att få det att se sådär gott ut. En fjuttig Nikon digitalkamera gör ingen direkt rättvisa åt maträtterna..

Jag tänkte försöka lägga upp alla mina nyfunna smaskigheter från havet här. Först och främst för att bevisa både för mig själv och alla andra att jag faktiskt håller mitt löfte. Och vem vet, kanske lyckas jag inspirera någon under årets lopp att fisk är bra och gott!



Fiskfilé, örtsalt och matlagningsgrädde i en ugnssäker form (man tager vad man haver sa studenten och plockade fram brödformen!)

In med fisken och du har 50 minuter på dig att koka potatis och gröna ärtor, göra mos tillsammans med smör, mjölk och lite persilja och hinna diska undan det mesta. En praktiskt sak med mat i ugnen på ett sånt här smidigt sätt är faktiskt att det inte behövs några förberedelser och inte blir så himla mycket disk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar