torsdag 26 maj 2011

Äntligen helg

Pust och stön ja! Denna veckan har det varit långa dagar på praktiken måndag till fredag. Och tillråga på det lite annat smått och gott inplanerat som också varit tvunget att hinnas med. På praltikavdelningen vet man för övrigt aldrig vad som kommer hända. Om det kommer bli en lugn dag med mycket yatzy-spelande, eller om det kommer inträffa saker hela tiden som gör att man nästan glömmer bort att ta sin rast. I veckan hade vi den rutinmässiga avdelningsvisitationen där alla vrår och skrymslen ska gås igenom iafall patienterna har tagit in droger, vassa föremål eller annat från sina permissioner. med plasthandskar på kände jag mig som värsta FBI-agenten, precis som i alla polisserier på tv som lyfter på patnieternas madrasser och går igenom låda efter låda i jakt på något intressant. Tyvärr hittade jag mest gamla papper och en och annan godisbit.. idag har jag bossat över avdelningen och varit ansvarig för expeditionen och hållt i rapporten alldeles själv. Som tack för det smet jag hem lite tidigare.


Ikväll tar jag lite paus och umgås med Jonas. Han brukar kunna få mig på andra tankar än stressen från skolan för en stund. Han är också fullt uppe i sitt med två tentor på en vecka. Den ena är praktisk så jag anar att jag kommer få agera sjuk patient att trycka, klämma och öva på en stund innan vi kan laga kvällsmat.

Och glöm för allt i världen inte era mammor på söndag! Jag har skickat ett kort till minsom jag har gjort alldeles själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar