lördag 28 maj 2011

Söndagsutflykt


Imorse efter frukost tog jag mitt pick och pack (läs: pappersbunte med sammanfattning från alla föreläsningar, matsäck, filt och sköna promenadskor) och cyklade på långtur till bokskogen i Torup. För om jag ändå ska sitta still och trycka in en massa kunskap tills på fredag, varför inte göra det lutad mot ett träd med en pirog i handen? När det börjar bli långtråkigt att läsa om depressioner, schizofreni och annat som man kan bli mörkrädd av att veta för mycket om är det bara att gå en bit på skogsstigen. Men se upp så att ni inte svänger in på små vägar allt för ofta. Jag höll för ett tag på att gå vilse bland alla träden!






Orkar man bara ta sig ett par kilometer utanför stan är Skåne slående vackert såhär på försommaren. Åkrarna ser ut som böljande hav i vinden, och doften av raps påminner om bilturer på landet med nervevad fönsterruta på den gamla goda tiden då man var ett bekymmerslöst barn med sommarlov.




Igår kväll blev det inte mycket till göra eftersom vädret var halvtrist. Jag satt hemma, skrev klart mina sammanfattningar på alla föreläsningsanteckningar och tittade på "A beautiful mind" i utbildningssyfte med en stor skål havreyoghurt och egen müsli. Minst lika bra som Hägen-Daz glassen jag och Jonas åt efter musslorna i fredags framför "Red rinding hood". Rödluvan i läskig vuxen-variant!

Strax har jag skype-dejt med Ellinor! Snart går flyget till Canada och det är en del som måste planeras innan. Bland annat vilken musikal vi egentligen ska se i New York. Lejonkungen eller Mary Poppins, det är frågan..
Imorgon startar sista veckan i skolan för den här terminen. Det måste firas! Och varför inte med en tårta? Ännu en patient har födelsedag imorgon och är det ingen som har börjat röra i byttorna när jag kommer efter lunch är jag inte den som är den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar