torsdag 12 maj 2011

vecka 19

Den här veckan har terminens sista praktik period börjat. Än så länge har jag bara hunnit vara en dag på rättpsykiatriska avdelningen ute på Kirseberg och än så länge verkar det trevligt. Fick inte göra så väldigt mycket den första dagen, men det är väl så det är med en utslussningsavdelning där patienterna ska bli redo för det verkliga livet igen. Ju mindre personalen har att göra, desto bättre är det. I näsa vecka ska vi ha en gemensam dag med grillning och aktiviteter där jag och en av patienterna ska vara med i tårtbakartävlingen. Vi får göra vad vi vill, men vi fick besked om att vi måste vinna!

Efter min första dag åkte jag hem till Jonas. Vi lagade indisk kycklinggryta och gick på kvällspromenad. Vi var hemma igenom lagom till semifinalen i eurovision song contest började. Båda var fruktansvärt trötta men vi lyckades hålla oss vakna för att kolla igenom alla 19 bidragen. Efter sista låten somnade vi och missade hela omröstningen, vilka som gick vidare till den stora finalen och alltså havla poängen med att ha suttit och tittat. Vi får väl se vilka låtar vi känner igen på lördag så Linnea håller knytkalas och eurovisionkväll. Jag har redan börjat på mitt bidrag knytet, närmare bestämt det här surdegsbrödet som jag sist bakade för lite drygt ett år sedan.

Tummen upp för att det äntligen går att ha shorts hela dagarna utan att frysa ihjäl! Lite suddug ibild men vem bryr sig, jag är lika glad ändå.

Igår var jag på IKEA med Malin som efter ett år som inneboende har flyttat till en egen student lägenhet på Rönnen. Hon handlade en massa vettigheter och jag köpte plastmuggar till sommarens picknickar och nya galgar till garderoben. Självklart åt vi köttbullar och salladsbuffé till kvällsmat för 20 kronor!
Nu ska städa badrummet, dammsuga och moppa. Blir antagligen en mystisk lukt när jag är färdig, kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig kombinationen av jäsande surdeg och ajax.. Vid lunch ska jag möta upp Fabian på ett café i stan. Vi var båda så säkra på att när jag flyttade till Malmö skulle vi helt klart börja träffas mycket oftare! Det gick ju sådär, vi har nog setts tre gånger sen i julas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar