onsdag 4 maj 2011

tenta och gröt

Alla i min examinationsgrupp fixade den muntliga tentan i går. Vi hade faktiskt riktigt trevligt tyckte jag när vi satt kring vårt bord och pratade och diskuterade med examinatorn. Visst var vi nervösa så att vi höll på att kräka upp lunchen, men efteråt kunde vi pusta ut och gå glada därifrån. Det finns ingen skönare känsla än den efter en tenta. För varje avklarat kurspoäng är jag ett steg närmare min sjuksköterskenål!

Lättad och nöjd med mig själv tåg jag tåget till ett regnigt Lund och mötte Jonas på Ica. Han hade plockat ihop färsk, fylld pasta, grönsaker, mozarella och valnötsbröd. Vi gick hem och fixade en riktigt god pastasallad och tittade på film. Det enda vettiga att göra när majvädret bestämmer sig för att vara dåligt! Till efterrätt åt vi mango som jag hade med mig från Malmö. Tråkigt nog var jag tvungen att åka hem igen på kvällen och nu dröjer det en hel vecka tills vi har möjlighet att ses nästa gång. Har börjat fundera på hur jag ska överleva.. Får väl se det som en övning inför sommaren!

Idag har jag lyckats göra egen risifrutti, lite av en ren slump! Gott blev det så nu ha rjag en anledning att fortsätta göra risgrynsgröt hela året om :)

Istället för vanlig mjölk använde jag Ica's solhavre med vaniljsmak. I med lite extra vaniljstång när gröten var färdigkokad också en klick hallonsylt på istället för den traditionsenliga kanelen. Så nära köpevarianten man kan komma, men betydligt mycket nyttigare och billigare!

Mellan varven i tvättstugan ikväll försöker jag öva lite inför galakonserten med kören. Tycker lite synd om grannarna, men nu jädrar kan jag ge igen för alla sena fester som hålls mitt i veckan! Klicka här för att lyssna hur det låter i mitt rum. Eller ja, nästan lika bra. Det skaver lite i öronen när de där högsta tonerna kommer!

1 kommentar:

  1. Varje klarad tenta = ett steg närme CANADA och NEW YORK! Glöm inte att ta med kase-skorna!

    SvaraRadera