onsdag 18 maj 2011

att hålla ut tre veckor till...

Förlåt för dåligt uppdatering, men det är mycket nu! Skolan har fortfarande inte kommit på att det är dumt att belasta oss studenter med allt för många uppgifter under tiden vi är ute på praktik. Istället för att fullt ut koncentrera sig på vad som händer på avdelningen går man samtidigt och känner stress inför seminarium, artiklar som ska läsas och presentationer som ska förberedas.


Här har jag spenderat i stort sett hela dagen. Eller ja, jag rörde mig litegrann för några timmar sedan för att stå i milslång kö på Maxi med ingredienser till kvällens pasta med ost- och skinksås.










Min hjärna känns på tal om mat som överkokt pasta så jag gör nog bäst i att gå och lägga mig och fortsätta med plugget imorgon kväll. Men innan dess väntar roligare saker i form av vårfest med tipsrunda, korvgrillning och tårtbakartävling med patienter och personal från rättspsyk i Malmö, Lund och Helsingborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar