lördag 21 maj 2011

överaskningspicknick

Solen lyckas alltid ta sig fram och skina som allra mest när jag behöver sitta inne och plugga minst lika mycket. Det är inte rättvist!!

Igår kväll fick jag iallafall några strålar sol på näsan när jag överaskade Jonas efter skolan med picknick i Pildammsparken. Jag gick lite tidigare från praktiken än vad han visste och skyndade mig att baka piroger med salami och fetaost, röra ihop tomat- och olivsallad och packa ner filt och Ripasso-vin. Min överaskning verkade uppskattad och det var mysigt att inte tänka på förberedelser inför seminarium och tenta-plugg en kväll.

Eftersom jag inte tog några bilder på vare sig vår picknick eller min korta lunch idag av resterna ute på gräsmattan bakom mitt hus bjuder jag på dagens kvällsmat istället som kompensation.
Stekt wienerkorv och stuvade makaroner med basilika. Kanske inte den finaste av lördagsmiddagar, men det är ju smaken som räknas! Precis som med min tårta i tävlingen härom dagen.

Snart ska jag göra lite te, ta frukt och lite choklad till efterrätt och ta en paus i plugget. SVT visar en uppsättning av Carmen från operahuset i New York. Vi sjöng en av sångerna från just denna opera under galakonserten uppe i Linköping. Ska bli kul och se när de riktiga proffsen gör det, även om jag kan sätta min körpärm på att vi fixade det minst lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar