måndag 23 maj 2011

dubbelt upp

Det är så gott med müsli som man har smaksatt och rostat själv att jag tog mig tid till att göra en plåt till i varven mellan skola, kör och andra viktigheter i måndags. Enda nackdelen med att ha två tjusiga burkar stående synligt i köket är att jag plötsligt har fått ett konstant sug efter mellanmål! Märkligt..

Imorgon är det dags för praktik igen. Min handledare ringde idag. Det ska tydligen ha hänt en del sen i fredags så det ska bli intressant att komma tillbaka. Tänkte skriva att det skulle bli kul, men kul är väl inte rätta ordet när en av våra patienter pratar om suicid och numera kräver x-vak (vilket innebär att personal vakar vid hennes sida dygnet runt).
Annars trivs jag faktsikt förvånansvärt bra bland fångarna. Min handledare verkar också nöjd med mig. Att bli erbjuden sommarjobb, att själv analysera drogtester och att få nyckel till läkemedelsskåpet där all neuroleptika samt alla lugnande, sederande och antidepressiva tabletter finns är nog ganska så bra betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar