måndag 23 maj 2011

På en hylla i mitt kök...


.. står en fin glasburk med hemmagjord müsli. Och solen skiner, så det kommer bli en bra dag med andra ord. Det är jag säker på. Jag ska försöka hitta en studentpresent till lillebror nu när jag har pluggat så flitigt hela helgen, titta på en lägenhet en liten bit härifrån och cykla till skolan och ha mitt sista seminarium för den här terminen.

Ikväll är det också sista körrepet innan sommaren, och tråkigt nog också vår underbara körledares Stinas sista dag. Hon är klar med sin musik-utbildning här i Malmö och har fått projekt och jobb runt om i Skåne som tyvärr kommer ta all hennes tid i höst. Hon har lovat att hitta någon som ska leda kören minst lika bra som henne! Om nu det går...

Till hennes ära ska vi spela in oss ikväll nu när vi enligt Stina "klingar så fint ihop". Imorgon har vi avslutningskonsert och picknick i Kungsparken i Malmö. Vi har beställt fint väder, så kom om du kan! Ta med en filt, något att mumsa på så bjuder vi på lite sång och kanske ett och annat spontant uppträdande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar