lördag 7 mars 2009

Ännu en lyckad kväll

Eller lyckad natt kanske man snarare ska säga. Vi rullade inte hemåt förrän fram emot två-snåret och innan sminket var av och pyjamasen på var klockan närmare tre. Så sent i säng och katter som börjar mjaua då solen går upp är inte en världens bästa kombination, men vad gör det? Jag hade så roligt hela kvällen att det var värt att offra en natts sömn för!

Eftersom det var Sarahs kväll och arrangemang var vi där i god tid för att ställa i ordning lotteri, hänga upp affischer och ta emot folk och biljetter. Vi sålde lotter och hade häst-race och folk spenderade pengar som aldrig förr! Allt för välgörenhetsskull. Sammanlagt tjänade Sarah och Claire ihop över 2,000 pund vilket inte alls är dåligt! (Ett pund motsvarar ungefär 12 svenska kronor..) Självklart köpte jag två rader lotter och hade turen att vinna inte bara en utan två gånger! Inte spritflaskor denna gången utan en hårklippning på en frisörsalong och en ansiktsbehandling på en privatklinik. Inte dåligt för att ha spenderat runt 100-lappen! Anna hade turen att vinna ett barnkalas och en topp från affären vi har nere på gården. Jag är helt klart mer nöjd med mina priser. Snacka om att någon här på gården kommer vara snygg inom de närmaste veckorna!

Jag är jätteglad att jag fick följa med igår och tacksam över att farmor och farfar offrade sig för min skull. De fick ha flickorna över natten. Stovien som bjöds på var fantastisk god, jag och Amanda dansade loss trots att den hyrda DJ:n spelade lite udda musik och Michael stod för min barnota hela kvällen. Helt klart en schysst fredag!


PS: Hannah är får gärna komma på sleepover fler gånger! Så lugn som Charley har varit och så bra som de sysselsätter sig själva kan hon flytta in när hon vill! Jag vet dock inte om de har somnat än men vad spelar det för roll. Lite trötta kommer de allt vara imorgon bitti men så länge de har kul. Som sagt, en lyckad kväll är värt en kämpig morgon!




Kvällens outfit blev en svart tubklänning, bolero och pumps. En mycket bra val enlig mig sjölv. Och jag kan inte annat än att älska min nya kappa! Tyvärr har jag ingen helkroppsspegel och bilder tagna med kamerans självutlösare blir sällan bra så dessa två får duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar