onsdag 11 mars 2009

Sovdags

Tänkte slänga in ett blogginlägg innan det är dags att sussa. Jag har nyss pratat med Tobias på Skype och jag inser varje gång vi har pratat hur mycket jag verkligen saknar honom! Jag har så fullt upp här att jag ibland glömmer bort saker och ting därhemma. Eller glömmer kanske man inte kan säga att jag gör, jag har bara annat att koncentrera mig på helt enkelt. Klart att jag tänker på er alla varje dag, så lätt kommer ni inte undan! Och min mejlinbox får post som aldrig förr så visst håller jag kontakten med mina nära och kära. Det är bara en liten konstig känsla såhär efter varje avslutat samtal. Man kan höra de så välbekanta rösterna, men runt omkring är det tomt och man har inget annat ansikte att vända sig mot och svara än en dataskärm från Dell. Det känns nära på något sätt, men ändå så långt bort..

Och på tal om nära och långt bort. Jag promenerade till affären idag vilket jag nog inte kommer göra igen på några veckor. Visst långpromenader är aldrig fel, tvärtom gillar jag sådana! Promenadsträckan är dock inte så trevlig och det går minst tre gånger fortare med cykel.
Imorgon tänkte jag ändå trotsa långa distanser och försöka mig på att cykla in till centrum. Så långt är det inte, gissar på att det tar en stor timme att komma till Union Street. Jag tänkte titta i lite, göra några små ärenden och äta lunch innan det är dags att möta Michael och Tasha vid skolan. Jag har hittat mina favoritbutiker nu som jag nästan alltid tar en sväng inom. The Body shop finns inne i en av galleriorna som också har ett ställe där man kan få en god och billig pot med te. Sommerfield är en liten matbutik som har det mesta, också har jag hittat en hälsokost som har Oatly-produkter från Sverige. Top Shop har massa fina kläder och Primark är bra om man vill komma undan billigt. Också har jag mina Starbucksställen! Bara för att nämna några, upptäckte just att listan nog kan göras ganska lång..

Nu är det verkligen sovdags. Den där promenaden efter en natt med en högljudd katt har gjort mig dödstrött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar