torsdag 5 mars 2009

Morgonstund har guld i mun


Godmorgon! Här sitter jag med morgonrock, frukostskål och tekopp och tittar ut genom mitt fönster. Jag har vaknat lite orolig de senaste dagarna men lugnat ner mig när jag öppnat dörren och insett att solen skiner och marken inte blivit vit över natten. Skottland har väntats få snö denna veckan men än så länge har den inte nått oss! Vi brukar har ganska tur när det gäller nederbörd jämfört med resten av landet. Eftersom vi bor så nära havet har vi de rätta vindarna på vår sida! Visst är det härligt med snö men jag har haft nog med det för den hör gången. Kanske nästa år..

En annan glad nyhet är att Sarah sakta med säkert kom gående utan kryckor igår. Det är bättre men långt ifrån bra. Förhoppningsvis kan hon börja cykla, simma och träna överkroppen lite snart. Allt för att inte tappa formen inför marathon-loppet! Det är iallafall så bra nu att hon kan köra bilen vilket underlättar en del. Vi hämtade Tasha från skolan igår och passade på hemvägen på att köra inom hotell Marriot i Dyce och betala för fredagen fest. Eftersom Sarah och hennes vän Claire springer London marathon för välgörenhet ska de ha en ”Charity Race night” med mat, dans, lotterier och pengasatsning. Det ligger fina vinster i potten så jag får väl satsa lite för bröstcancerforskningens skull. Jag ser fram emot morgondagen och ännu en fest i skottarnas tecken. Denna gången bjuds det inte på haggis utan det är stovie som gäller. Stovie är en blandning av potatis, lök och kött tillsammans med någon slags sås eller sky. Lite som lapskojs tror jag! Ska säkert bli gott.

Nu ska jag sätta på This morning på kanal 3 och fortsätta med muslin och tekoppen. Morgonen är den bästa stunden på hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar