tisdag 3 mars 2009

Dags för uppdatering!

Jag loggade nyss in på min blogg och blev minst sagt förvånad när jag insåg att det var en hel vecka sedan jag bloggade sist. En hel vecka! Det känns som igår. Här går tiden fort, och som Michael sa när vi för första gången pratade i telefon: "you will not be bored!" Så sant så, här är alltid något nytt på gång.
Det senaste är att Sarah har skadat foten under en löpträning och inte längre kan gå utan kryckor. Halvmaraton på söndag är struket ut kalendern och som det är nu ser det mörkt ut för London-maraton i april. Detta gör förstås att allt blir lite krångligt. En mamma med ett ben är inte till så mycket nytta. På något sätt lyckas vi ändå lösa det och Sarah kämpar på så gott hon kan, även om det inte går så fort.

I fredags var jag ledig som vanligt. Jag spenderade i princip hela dagen hemifrån. Jag promenerade ill dyce och tog bussen till stan. Köpte Sushi till lunch, och fyndade nya vårskor och en trenchcoat från TopShop. Vanligtvis brukar jag inte handla så mycket när jag är i stan. Jag gillar att bara gå omkring och titta, ha lite tid för mig själv och sitta på café och titta på alla människor som stressar förbi. Vid fyra-snåret mötte jag familjen utanför skolan och fick lift med bilen hem.

I lördags var Charley bjuden till hennes danska vän Josephin på födelsedagsparty med hästtema. Partyr ägde rum på ett ridcenter en dryg timmes bilfärs härifrån och innehöll allt från tipsrunda, ridning, mys med hästarna och kalasmat. Självklart var det födelsedagstårta också. Här får alla barn med sig av bit tårta hem när de varit på födelsedagskalas. Bara en liten bit, men den biten måste komma från en stor tårta! Först kaka till alla barn på kalaset, sen en andra bit till alla att ta hem i en låda och äta till efterrätt på kvällen. Oftast är de redan så fullproppade av kalasmat så att det istället blir en smakbit för de som inte hade turen att gå på kalas.
Ett sånt här avancerat party tog givetvis ett par timmar och eftersom mamma och pappa var med och tittade för att få lite inspiration på hur ett hästparty kan se ut hade jag och Tasha en lördags eftermiddag/kväll för oss själva. Vi spelade memory (som vi gör var och varannan dag..) åt kvällsmat framför tv:n och tittade på Garfield the movie.

Imorgon ska jag upp och fodra hästarna men jag hinner med lite tv innan det är sovdags. Det finns säkert något att se på och jag har en kaka med 85 % ekologisk choklad som jag köpte i fredags i kylen. Ibland får man unna sig lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar