måndag 9 mars 2009

Monday

En ganska vanlig måndag här i Parkhill börjar återigen lida mot sitt slut. I morse vaknade jag som vanligt tidigare än vad jag egentligen behöver. Jag cyklade en runda till affären och handlade nödvändigheter (läs kex och nagellacksborttagning). Det går ju absolut inte att vara utan!
Efter lunch kom Tasha hem och eftersom det är måndag har hon gymnastik på schemat. Jag gillar att ta med henne dit, göra henne redo och vinka vid dörren och sitta bland alla mammor och yngre syskon och lyssna på alla dessa samtal om barnmat, kvällsmat och skönhet. Jag kan inte låta bli att tänka och fantisera där jag sitter och tjuvlyssnar samtidigt som jag tittar på Tasha. Inom några år kanske jag är en av dom, en av dessa mammor med en baby i ena armen, en nappflaska i andra, en väninna i stolen bredvid och en unge på fritidsaktivitet innanför glasfönsterna. Jag är faktiskt inte alls långt ifrån redan nu, jag har också ytterkläder att hänga upp, mjukisdjur att hålla reda på och en glad unge att vinka till var och varannan minut. Den enda skillnaden är att hon inte är min på riktigt, och tur är väl det. Några år till får det allt vänta! Även om det verkar som att folk verkligen tror att jag är Tashas mamma på riktigt när hon och jag är ute på äventyr..

(Idag var det så fint väder att de nya vårskorna åkte fram. Fräsiga va?)

1 kommentar: