onsdag 18 mars 2009

Vårtider är förkylningstider

Denna veckan är det lite krassligt här på Parkhill. Det hostas och harklas, näsor nyser och det går åt mer snorpapper än vanligt. Än så länge är det som tur är bara förkylning. Jag hoppas inte att det utvecklas till feber eller influensa, hur kul är det?!
Mamma sa att vårväder och frisk luft brukar hjälpa så efter frukost och morgonfodring cyklade jag till apoteket. Jag spenderade en dryg 200-lapp på allt från nässpray och halstabletter till vitaminer och febertermometer. Det måste väl ändå ta död på de flesta sjukor!



Nu har jag precis ätit lunch och ska gå upp till huset så jag är där när Tascha kommer hem. Idag blev det tonfisksallad och varma koppens krämiga grönsakssoppa. Det var så smarrigt att jag redan känner mig bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar