lördag 9 maj 2009

God morgon

Här sitter jag med morgonrock och morgonkaffe och försöker piggna till lite. Gårdagens kväll med pappa och Tina var jättetrevlig och jag var inte tillbaka hos mig förrän långt efter sängdags. Jag mötte upp de på deras hotell varifrån vi sedan tog bussen in till stan. Vi åt pizza och pasta och delade på en flaska vin. Gott var det, fast pappa var nog lite besviken på att de inte hade hans favorit UFO. Men s¨var det ju en italiensk restaurang vi var på och inte Ekeby pizzeria.
Efter desserten gick vi en sväng inom somerfield och köpte med oss snask, Tennents öl och pappas "bulle till sängen" (vilken blev ett gott bröd, jag och han lyckades klämma i oss nästan hela limpan innan jag begav mig hemåt!) Vi satte oss sen på hotellrummet och tog igen flera månaders småprat. Det är så skönt att prata av sig, och på svenska dessutom!
Idag ska de utforska utbudet på Union Street på egen hand och ikväll ska vi träffas igen för mat och prat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar