söndag 10 maj 2009

Söndagkväll

Nu har ännu en helg flugit förbi och vid den här tiden borde pappa och Tina snart vara hemma på Valleberga igen. Två mysiga och trevliga (och sena!) kvällar fick vi iallafall tillsammans och de verkade nöjda med sin weekend här i Skottland. Det är alltid tråkigt att säga hejdå och jag måste säga att jag var sugen på att åka med på planet till Kastrup. Men om ganska så exakt två månader är det min tur, och tiden fram tills dess kommer bara flyga förbi!

Efter att ha tagit taxin hem och sovit några timmar var det dags att göra flickorna kalas-klara. Mellan nio och tolv var de iväg på födelsedagsfirande för Taschas ena "pojkvän" Andrew och under tiden fixade jag nere i katteriet.
Undereftermiddagen har vi hoppat studsmatta, övat på att cykla utan stödhjul och dammat och dammsugat bilen för att tjäna lite mynt till spargrisen. Till kvällsmat lagade Sarah mince and tatties på min och Charleys begäran och efter sagoläsande har jag nu gått ner till mig för dusch, hårinpackning, ansiktsmask och lite avkoppling.



Far och dotter i hotellbaren, som för övrigt hade väldigt god, hemlagad husmansmat och stora glas vin.


Tina och en pint ale. Är man i Skottland så är man!

2 kommentarer:

  1. Tack för en underbar helg! Synd att den gick så fort! Kram Pappa & Tina

    SvaraRadera
  2. Hej Siri! Vad mysigt med lite besök :) I helgen var det springtime här hemma i Helsingborg, då tänkte jag på dig! Så bra vi var när vi sprang:D Hihi. Sköt om dig, kramar

    SvaraRadera