måndag 18 maj 2009

Mysig måndag

Idag har jag och Tasha haft en jättemysig måndag :) Vi har åkt buss, lekt i lekparken, luktat på blommar och varit på Kinder-gym. Hon är en så glad liten tjej och hon älskar våra små äventyr. Idag strosade hon runt med sitt paraply i fall regnet kanske skulle komma och blommorna tyckte hon luktade så gott att hon föll pladask ner i gräset och låtsades bli alldeles till sig av den härliga doften. Vi blåste frön ur maskrosorna som blommat ut och hon lekte att hon var en modig brandman (brandkvinna?) som räddade mig från lekplatsens farliga bränder och hajar.
Efter gymandet hämtade resten av familjen upp oss och vi körde hem, gjorde läxor och år kvällsmat. Michael och Sarah var iväg på vars ett håll då det var sängdags så jag har både nattat och läst sagor. Hur mysigt som helst!

Måste även passa på att reflektera lite kring Eurovision. Jag brukar vanligtvis lyssna på sändningarna på radion i en buss full med övertrötta tjejer hem från Göteborg. Det kändes lite halvkonstigt att inte följa med till Liseberg i år men det får jag ta igen en annan gång!
Så, vad tänkte ni där hemma på när ni röstade på Malena? Hon är bra på sin sak och ska nog hålla sig till opera i framtiden.
Det var lite av en trist Eurovision i år, var fanns alla roliga och tramsiga bidrag? Som kommentatorn från BBC1 sa; det märks att det börjar bli mer av en musiktävling igen. Det var ovanligt många bidrag som faktiskt var bra! Vinnarlåten var väl helt okej. En av de bästa var helt klart Storbrittanien! Säger inte det för att jag för tillfället bor här. Jade hade en av kvällens absolut bästa röster och jag satt som limmad under hela hennes framförande. Hon kom på en fjärde plats med bättre poäng än de haft på flera år, kanske tack vare att Andrew Loyd Webber skrivit låten som för övrigt var riktigt bra. Andrew sa föresten i en intervju efteråt att han gillade Sveriges bidrag. Det kan muntra upp oss lite även om vi inte fick världens bästa poäng. Är det någon som kan något om musik så är det väl han?

1 kommentar: